Hai sumanya... apa kabar ari ni? sihat jugak.. Alhamdulillah...
hai..... suda mau masuk puasa ketiga suda bah kan? dalam bulan puasa nilah jugak kita pasti dapat tengok dan lihat bemacam2 dan ragam, ndak telepas jugak asalan.. heee.. apa ndaknya, orang suma sibuk bpuasa tapi ada jugak yang sibuk makan2 tanpa merasa segan silunya malunya diaorg .. bila di tanya kenapa ndak puasa? adalah jawapan yang ntah dapat diterima ataw ndak.. contohnya... "alaa...org tengah nek bendera merah apa " haa..ni kalau bagi kaum pempuan yang jawab...kalau lelaki? ndakan mau cipta alasan dan cakap "eh,saya pun nek bendera merah jugak,ndak bole posa". adakah jawapan tu releven? tepuk dada,tanya selera...'hai selera bebuka nanti mau makan apa'.. tapi menghairankanlah jugak, sepa yang pernah datang bulan sampai 2-3 minggu? adakah mereka dari golongan yang suda monupaus? huis!! haa.. ni jangan di bwat heran pulak... maklumlah kan ramai yang malas bpuasa ni, tapikan durang golongan yang sangat kesian..kenapa aku cakap macam tu? yahlah.. sudalah bulan ramadan datangnya setahuan sekali, salahkah bpuasa tu? susah sangatkah bpuasa tu? adakah org mati gara2 bpuasa? jadi pikir2kanlah apa yang terbaik untuk kita suma... sepatutnya dalam bulan yang penuh mubarak ni, banyakkanlah berbuat amal kan....
bah....









akan bersambung....

Reaksi: 

5 Response to " "

  1. dotblogspotdotkom says:
    August 24, 2009 at 1:21 PM

    biasa la tu.. kalu atk mo puasa.. macam2 alasan....huhuhu selamat berpuasa..huhuhuh

  2. khaLifah feDi says:
    August 24, 2009 at 1:25 PM

    pose arr bgus kn..
    sbb
    1. ade bazar ramadhan..
    2.boleh tukar2 kuih-miuih dgn jiran
    3.dpt mem meriam..
    4.solat terawih..
    5.xder setan..
    6.sume urg alim2 aje..wlupun sblm pangai mcm setan..
    7.abis dh...

    "selamat pose sipari2.."
    eh pari2 pose ker?

    ops.larik!!!

  3. Ivy Metaga says:
    August 24, 2009 at 4:02 PM

    selamat berpuasa si pari2 kecil...=)

  4. Nurul says:
    August 24, 2009 at 4:39 PM

    ngahahaha kalo laki tu kata nya nek bendera merah mgkn sbab die jatuh moto tedudok..bontot bedarah la...
    ngahahaha x pon die ade buasir...tp d sgkanya haid...
    -bkan aku yg ckp..tp ckgu aku wktu kat skolah dulu yg ckp-

    ni aben yg taip...bkan along taw..

  5. Si Pari2 Kecil says:
    August 29, 2009 at 2:25 PM

    dotblogspotdotkom :- ha'ah.. lantak durang la mo sudar ato masi jugak kurang siuman.. hee..apapun selamat bpuasa jugak~

    khaLifah feDi :- ha3 banyak agenda ko ya k.f?
    apapun selamat bpuasa jugak~

    Ivy Metaga :- cik ivy~~~~ hi3 selamat bpuasa~

    Nurul :- kalo lh along taw ko pakai id dia budak..mamposss ko kena belasah!!
    hahah..jangan2 ko tu.cakap org pulk..hi3