Sebuah Pengakuan

Hoo. Tuhan, aku bukanlah ahli syurga
Juga tak mampu menahan siksa neraka
Kabulkan tobat ampuni dosa - dosaku
Hanyalah engkau pengampunan dosa hamba-Mu

Dosa - dosaku tak terhitung bagai debu
Ya.. Illahi, terimalah amal tobatku

Sisa umurku berkurang setiap hari
Dosa - dosaku makin bertambah Ya.. Illahi

Hamba yang berdosa datang bersimpuh menyembah-Mu
Mengaku menyeru memohon ampunan-Mu
Mengaku menyeru memohon ampunan-Mu

Reaksi: 

Relax! Yuk Main2 Cinta!

Yuk!! jawab persoalan korang yang berteka-teki!

Adakah tapak tangan korang berpeluh,hati berdebar kencang & suara tersekat2 di dada?

->itu BUKAN CINTA,itu SUKA

Adakah Korang tak dapat melepaskan pandangan mata daripadanya?

->itu BUKAN CINTA,itu NAFSU

Adakah korang mencintainya kerana itulah yang diinginkan oleh semua orang?

->itu BUKAN CINTA,itu KESETIAAN

Adakah korang menyatakan cinta kerana tak nak melukai hatinya?

->itu BUKAN CINTA,itu BELAS KASIHAN

Adakah korang menjadi miliknya kerana telah tergoda dengan pandangan matanya?

->itu BUKAN CINTA,itu TER-GILA2

Adakah korang menyatakan kepadanya bahawa setiap hari hanya dia yang korang fikirkan?

->itu BUKAN CINTA,itu DUSTA


TETAPI

Apakah korang sanggup dengan kekurangan dirinya & menerima dia seadanya?

->jika demikian,ITULAH CINTA

Adakah korang tertarik dengan orang lain tapi,setia dengannya tanpa penyesalan?

->jika demikian,ITULAH CINTA

Adakah korang menangis kerana kesakitannya walaupun saat itu dia kuat?

->ITULAH CINTA

Adakah matanya melihat & menyentuh jiwa korang begitu mendalam sehingga menusuk kalbu?

->yang demikian,ITULAH CINTA

Reaksi: 

Aku Tidak Layak, Tetapi...







"kata orang arif billah, di antara sifat seseorang ulamak,dia amat takut kepada ALLAH SWT, walaupun nyawanya jadi taruhan"

Reaksi: 

Syair SiPari2

Lara... kian parah merusuh dada
Terpintas litar ku terasa
Sepi... nyaring menjerit dan membingit
Lenyap damai tanpamu

Masa... tersimpul di alam yang kelam
Olak-alik arah tujunya
Hanya... hanya zahirmu yang kan bisa
Meleraikan segala-galanya

Di bawah sinaran ungu
Kau persembahkan syairmu untukku
Gemalai tarimu bagai
Sang pari-pari turun ke bumi

(Oh) Menjelmalah kau dari maya
Hiburkanlah hatiku gundah
Jangan biarkan aku... keliru
Memburu... dirimu

Masih berlegar di antara mimpi
Bagai nyata kau hadir dan bersenda
Telah kuhulurkan kasihku padamu
Tak kau genggam jiwaku yang tercengkam
Aku yang terseksa
Dan menanti

...kan mu

Reaksi: 

Pernahkah Anda?

Reaksi: 

Korang Apa Kabar?

Assalamualaikum...
hai..tema2 ku sekelian......



hai lama ndak teupdate2 blog aku kan.. ? bz bah.. bz ngan keja... n bz ngan pikirkan sesuatu pekara.. kira hal antara mati n hidup lah katakan...
ni aku ada crita ari ni... ( sebenarnya aku banyak cerita tapi.. to privcy.. susah mo explain macam mana.. so,aku simpan buat aku ngan somebody else)

here's...stroies tadik siang...

tadik masa aku ngan kak jak sak jaga kedai... ada seorang customer ni.. budak2 usia dalam lingkungan 13-15 tahun lah.... dia beli topup... le[pas tu kakjak macam tekejut... dia bilang
"eh! adik ko suda kawen ka?!"
budak tu terus bilang...
"ndak! belum lagi!"
besungguh2 dia bagitaw.. aku pun tegok budak tu... - time tu aku tengah baca novel-
kakjak bilang lagi..
"jadi..d tangan mu tu apa?"
sebab jari dari jari kelingking hingga jari antu kuku budak tu ada inai...
lepas suda sak budak tu bayar.. aku pulak yang sibok takot2kan lagi...
sebab tengok muka dia pun macam muka org yang hampa suda..
"eeiihhhhh... suudaaa kaweenn diiiaaaa..."
ayat yang sengaja aku panjangkan...haha
tambah macam muka kecian budak tu....
hihi....








"orang yang busuk hatinya adalah orang yang sering memandang kelemahan & prasangka buruk terhadap teman/sahabatnya tanpa usaha keinsanan bagi tujuan keimanan"

Reaksi: 

Through My Window




Don’t want much, I just want everything
Thought that I could, do almost anything
One step in front of the other
Thought that I could do it alone

In the blink of an eye, it’s just another day
Telling me why, I’ll find another way
Got this feeling, got me reeling
I can almost start believing

Now there’s me and you
And we are not alone
You and me, me are together now
Through my window, I can see there’s
More than you and more than me

Me and you, And we are not alone
Different view, We are together now
Through my window, I can see
Our wildest dreams could be so real

I see a spark, it starts a fire
Is this the one worth waiting for?
Thought that I could do it without you
Can’t exist like this anymore

Now there’s me and you
And we are not alone
You and me
We are together now

Through my window, I can see there’s
More than you and more than me

Now there’s me and you, you and me
We are not alone and we are together
Through my window I can see
Our wildest dreams could be so real

Reaksi: 

Andai Benar...


Andai Benar wanita itu penyeri hidup
mengapa dilukai hatinya
mengapa didustai kasihnya
mengapa ada duka dalam nafasnya

Andai Benar wanita itu segalanya
mengapa diduakan dirinya
mengapa dipertikaikan ketulusanya
mengapa ada lain selainnya

Andai Benar wanita itu anugerah terindah
mengapa ada plastik untuknya
mengapa ada kaca hadiahnya
mengapa ada sirna dalam sinarnya

Reaksi: 

Who's Anyone Of U All Want To Dance With Me..

here's i would liked to introduction a Ballroom dancing...



So... get ready? Dance to with me...

haha~

Reaksi: 

Kesinambungan

sambungan cerita dari Suda Nasib Di Timpa Hujan



okeh~ masa tu aku yang tengah sibuk mengemas aksesori gajet yang mahu di masukkan dalam kotak sebab cuaca macam mahu hujan sudah... tik tik tik~ owh~ hujan rintik2 sudah turun.. turun dengan lebat tiba2.. semuanya sibuk kemaskan gajet dan barang lain.. aku pun ndak ketinggalan.. masa aku ketepi tenda biru BRUUUUSSSSSSS erkkkk~ tanpa di sedari aku suda mandi hujan tanpa kerelaanku ahh~ ciotnya ujan... kenapa timpa aku? basah habis ni weiii~ ah.. sora sepa tu... hak hak hak.. hekkk~ mereka ketawakan aku yang suda basah.. itu pun rupa2nya.. budak sebelah tenda angkat ditengah2 tenda durang.. dan air lebihan itulah yang megena driku~ cisssh~ ko tunggu pembalasan dari aku~ pembalasan sipitung~

cut sedikit cerita~

pada petang~
"nie.. nie" sepa panggil ni.. heiiiii~
"ha! ko kenapa mo tumbok?"
"hi hi..jan lah bah ko garang..ini bah..c ___ mintak no hp mu.. ko kasi ka?"
dia menunjukkan siapa yang mahu no hp aku
"ap?! sepa? c budak kilik tu?sory dory lah~ suda sengaja siram org senang2 sak mo no.. ndak pa ko ambik ni.. cakap ma dia.. law ad yg angkat tu..maknaya no ku..law ndak da.. maknya bukn no ku.. ha ha!"
"ai..jan ko begitu bah.. bukan dia sengaja tu.."
"sengaja bukan..bukan hal ku.. sudahlah law ndak mo.. aku mo jalan.. ko ndak tgok tu bush ku macam serigala kebulur?"
meninggalkan orang tu dengan begitu sahaja..
adakah dia sudah erima pembalasan?
pembalasan si p[itung..

Reaksi: 

Semangat Waja

yah~ salam hari minggu semuanya.. apa kabar?! yek belanja aku makan baksO~ ngeh3~

okeh~ rasanya soalan yang aku berikan kelmarin itu tiada seorang dari anda yang dapat menjawab dengan sebetulnya~ muhehe~
tapi... syabas cap babas aku ucapkan.. korang ada semangat waja~ trimas kerana berusaha menjawab dengan sebetulnya, namun ternyata jawap anda itu tidak memenuhi syarat dan terma dalam senarai 'kalau betul satu ringgit' haha!~

aku suda bagi jawap seorang pun ndak perasan yah.. muhehe
nasib suda di sound awal2 si apis..kalau tidak~ meyang terbang seringgit aku~ haha!

okeh~ tanpa membuang aku akan memaparkan jawapan pasa soalan kelmarin itu yah...


K = alau
B = etul
S = atu
R = inggit


haha!

ada siapa yang kena?

Reaksi: 

Jika Kamu Bijak Pandai

Apa KBSR?
hihi kalo betul 1 ringgit....
betul ni... cubalah nasib~
aku hanya terima 1 jawapan sahaja bagi seorang blogger~






kepada apis dan along... anda berdua ndak digalakkan memberi jawapan~
hahaha~

Reaksi: 

Agak-agaklah Bah

bila aku bengang maka mulalah aku buat orang naik berang...
contohnya....

warna ungu adalah skrip aku,manakala warna putih skrip orang.. yahlah ndakkan kambing kwang3~

Kejadian Pertama:-

'berapa harga simpack ni?'
'ada rm10 ada rm15'
'aik..kenapa ndak sama?'
'yah! memang ndak sama!'

Kejadiaan Kedua:-

'Nie mana selotep?'
'tampar ja muka dia'
"Nie..! mana bah selotep?!'
'tampar ja muka dia'
'Nie! selotep bah! kenapa ko ni?! sewel suda'
'tampar jak muka dia'

Kejadian Ketiga:-

'Nie sekejap bah..sini kau'
'konsintret'
'Oik..Nie sini ko dulu ada aku mau tanya ni'
'konsintret'
'hoi! sini ko dulu!'
'konsintret'
'gila!'
'konsintret'

Kejadian Keempat:-

'Nie..aku mau p toilet dulu'
'jangan'
'kenapa?'
'jangan'
'eeah..sot!'
'jangan'

Kejadian Kelima:-

bila anda pun benggang membaca! wakaka!

Reaksi: 

Visaya Version Butete ( Low )




Butete - Low-butete lyrics

Adtong ni aging gabii
Gi invite mi ug birtdey (ug birtdey)
Sa party n'ay handang butiti (butiti)
Wa mi balo (wa mi balo)
Diay kadto makahilo... low low low...

Grabe among shot-shot
Ug grabe among hab-hab (among hab-hab)
Pagka taod-taod murag mi malibat... heyyy
Wa mi balo (wa mi balo)
Diay kadto makahilo... low low low...

C'mon...
Birtdey to sa akong mari
Ug gi invite ko ni pari
Mag celebrate, maki-birtdey
Mag-inom ug mangaon mi
Spageti, bihon, mami, kinilaw pa nga butiti

Uyyy kalami gyud ikaon, kay gutom na lageee
Ug gisugdan na ang pag pray
Nanganta ug happy birtdey
After that nangaon na mey
Klase-klase ang putahe
Honest because sa among curiosity
Gibira an kinilaw butiti
First time namo makakaon ani
Busa gikuha ug nikaon mi
(Liwata ang Chorus)

Uyyy butiti 'ron sa kagugurot
Kinilaw butiti hapit na mahurot
Ug tungod sa among pagkabusog
Sa amoa n'ay nakautot
Sampung hilo(?)(3x)
Kami tanan nanampu (?) sa among hilo
Ug kaya ini an nahitabo
Kami nalipong tanan
Nangapuyo sa among pagkaon
Wa mi magpadayon, kinsa may ganahan
Nga naglain naman among ginhawa, ulo ug tiyan
Labad ang among ulo, ug tiyan sakit kaayo
Grabe pa nga salo salo
Pero sa butiti mi nangahilo!
(Liwata ang Chorus)

Uyyy suki suki sa butiti
Nganong naing' ani, Nangahilo man mi, Butiting gikaon, kami ka digwaon
Kami nangaluya, grabe suka suka
Our mind electrified, kaming tanan na confine
Unsaon man nangahilo sa butiti
Among gi dine-in, nanahuyung mi
Nalipong mi, nahilo mi sa butiti
Busa nakahuna huna lang mi
Diri na gyud mokaon utro ani
(Liwata ang chorus)



Lyrics | Butete lyrics - Low-butete lyrics



hai all! long time no see~ ha3

d atas tu lagu ngan vdio sekali semoga korang tgelak2 dan beketawa gila2lah yah! hee
aku bolelah paham sikit2..kalo ada yang ndak d paham... rujuk ngan mama..hu3~ sebab ni bahasa bangsa mama aku.. kalo tanya beliau kompom.... ndak taw! macam itik jumpa ngan ayam! ha3!

maksud lagu... pasal ikan buntal yang temasuk dalam hidangan d sebuah parti.. petama durang ndak taw tu ikan buntal..sekali keracunan dan d hidu teliti ikan buntal.. tapi ndak da lain..lagipu kelaparan suda...d tibai jugak lah si ikan buntal tu..hu3~
lebih kurang bgitulah maksudnya~



pic org tu encem kan3?~hu3~ ndak malunya~

Reaksi: 

Memalukankah Menggunakan Bahasa Sendiri?

Assalamualaikum... semuanya...

haraf2 kamu semua sihat2 sak yah... kalau ndak sihat,jumpa doktor, bawa dia dating..haha! okeh?!

bah.. aku maw ada maw cerita ni.. pasal sesetengah orang sekarang yang suda ndak taw menggunakan bahasa melayu.. sedihkan?

begini.. kelmarin ada customer ni masuk dalam kedai, masa dia masuk pertama tu,aku ndak perasan rupanya dia cakap bahasa enggris.. sebab masa tu aku tengah bercakap dalam gajet ngan customer juga.. masa tu hanya aku sendiri sak dalam kedai.. jadi aku cakaplah.. tunggu sekejap..
lepas habis cakap ngan customer tu.. aku tanyalah..
"ya..maw apa?"
"can u see what a problem with my handphone?"
jadi.. aku tengoklah apa masalah gajetnya..
periksa punya periksa.. pasti! msalah LCD.. aku cakap lah ngan dia.. cakap melayu..
adakah dia buat aku bercakap macam orang sewel bercakap sendiri2.. okeh! mungkin bukan orang sini..
jadi,cerita punya cerita.. baru aku perasan d hujung ayatnya ada 'lah'... eikkk.. aku sedikit curiga... lagipun aku maw pastikan jugak,sebab dia macam orang sini juga dari warna rambut dan bentuk badan yang kecik2..
aku tanyalah dia..
"by the way, if u dont mind, should i know where did u come from?"
"ermm.. i.. from bandarlah"
lorh! membulat sejejap mata ku.. sah! memang orang sini.. tapi kenapa begitu taksub ngan bahasa lain ya? lain lah kalau bukan orang melayu, ndak hairan..tapi.. urm ndak taw aku.. kalaulah semua orang masi menggunakan 100% bahasa asing.. macam manalah bahasa melayu d akan datang? aku ni.. walau bukan 100% orang melayu, tapi aku cukup bangga jugak menggunakan bahasa ni.. tapi kenapa orang melayu sekarang ni macam malu bila berbahasa sendiri? malah begitu bangga ngan bahasa lain.. bukankah orang melayu itu sendiri harus memartabatkan bahasanya sendiri? tapi bukan bangsa melayu saja yang perlu berbuat begitu.. sebab kita 1 Malaysia..



<>



Reaksi: 

Sesiapa Saja Bole In..

tapi.. sila jaga tatatertib tutur kata bicara anda... andasedang d perhatikan..
anda bole bebual2, betuka pendapat waima otak sekalipun d izin kan..
tapi, sila jangan bikin benda yang akan memalukan diri sendiri..
terimakasih!




Create a Meebo Chat Room

Reaksi: 

Semua Masih Demam Raya

sekarang suda raya k-6, agak2nya masi ada lagi yang beraya sakan bah kan.. hee~
teringat pulak aku masa raya tahun 2003.. masa tu aku masi from 3.. maw kata lucu..rasanya lucu jugak.. maw kata memalukan... memang memalukan! aduh! okeh! begini ceritanya....

masa tu malam raya pertama, di rumah ada 1 family dan jugak kak sepupu aku.. rasanya time tu suda limpas waktu isyak.. suma orang ruma duduk menonton.. tup tap tup tap tu...

'assalamualaikum..'
aku pun keluar ke beranda rumah..
'waalaikummussalam.... ya kenapa?'
aku tengok anak2 bujang kampung.. tesengih2 tengok aku, ada jugak yang buat muka terkejut..
masa tu aku memang heran jugak kenapa ada orang datang beramai2 ke rumah ni, siap pakai baju selangor dan songkok segala...
mereka ku tinggalkan di luar tanpa menjemput masuk ke rumah pun...

melangkah saja kaki aku masuk rumah... aku terlihat baju yang kak sepupu aku pakai dan jugak beliau yang masa tu suda menuju kehadapan ku.. beliau sempat tanya lagi...
'siapa nee, kenapa ndak masuk?'

masa tu aku pun.... erkkk~~ baru tersedar sesuatu.. apa aku maw cakap ni.. arghhhhhh~~ malunnya....~
aku terus lari kedapur, beliau yang jemput tetamu2 tu naik rumah... masa tu semua orang rumah ketawakan aku.... adoi~~

haha! padan muka sepa suruh pelupa betul...


rupa2nya hari raya.... patutlah.....!

Reaksi: 

Ada Sepa2 Maw Bawa Saya Pergi Beraya?

aku suda bsiap belawa2 ni.. weiik3~
So, sepa maw beraya ngan aku?
angkat kakitangan!
haha!








ari suda tengah ari,
so perut pun lapar~
mo p ruma sepa yah yang dekat2 ngan tempat keja ni....

Reaksi: 

Hari Raya+Save Budjet=Bestnya!

Assalamualaikum.... suma...
hai...~ Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin! jika aku ada pena tekasar bahasa,tesasul ayat n terumpat ngan sengaja, mengejek2 n mengolok2, meghirdik2... maafkan aku yah~
hi3 raya dulu baru mo ucap hik3... peace!

Suma orang masi sibukberaya kalik yah... waa~ dapat duit raya tu bagi2lah... mana siok pakai sendiri2 ndak best..toing3~

aku pulak baru stat keja ari ni... ikut hati ku ni seminggu lagi baru aku mo keja.. biar aku ambek cuti panjang2 aku balas dendam d ruma.. pembalasan sipitung! em! aku mo tido puas2nya... tapi apa bole buat c bush call suda semalan,kununya besok keja...haiyah~ ingatkan durang c bush n kakjak tu mo bcuti2 lagi 2-3 ari d borneo paradise... tapi! hampas! apa bole buat ndak keja kena cut3 pulak gaji... uish~ sayang gaji 3 ari... mana aku maw~ sudahlah raya ni banyakpakai duit.. tengok , kalik ndak sampailah duit poket sampai bulan depan ni... ha~! sebab tulah dalam otak suda rancang strategik... kih3..... besok2 kalo lapar.. p sak beraya d ruma orang... kenal ndak kenal belakang kira..yang penting..janji perut terisi.. so,limpa jantung ginjal dapat bfungsi.... wakahkahkah! ah macam? idea best kan3~... haha!
masa raya petama n kedua... Ya Allah! ramainya orang datang beraya.. dari yang melayunya,sampai ke cina n tamil nya...... meriah raya tahun ni.... eh3~~ ampir telupa... hee~ so, sepa2 yang mo beraya ke ruma tu... mari lah..jemput keruma.... masi tbuka lagi... senang sak kalo mo cari ruma aku... lahad datu,jalan tawau,kampung silam lamak,dekat sekolah rendah kebangsaan kampung silam... limpas sikit dari sekolah,sejauh 500meter.. d simpang sebelah kiri dari lahad datu.. ada signbrd color blue n yellow.. masuk sak simpang tu.. ada ruma bwarna maroon purle separuh kayu, separu batu...haaaa~~~!! tulah ruma aku! ruma ku syurgaku...hi3 tapi sebelum kamu suma maw p sana.... kasitaw dulu... so, senang lah mo masakkan untuk korang.... lalalala








Reaksi: 

Sudah Nasib Di Timpa Hujan

suda nasib d timpa ujan,
alai nasib ku sayang.. ko kenakan aku ya.. ndakpa3~ besok2 lusa aku kenakan ko pulak..
sedih mengenagkan peristiwa hijau kuning merah jingga ungu peach nasib aku kelmarin..

begini ceritanya~

kelmarin cuaca ndak bagus... tapi awal pagi tu elok sak... tup tap tup....
ujan pulak... kusangkahkan panas sampai ke petang rupa2nya ujan d tengah ari...








sesambung~~~
sory all! sambung esok yah...
ada hal!

Reaksi: 

Tumpang Tanya Baju Raya Suda Siap?

Kad Raya dari pakcikDot3.. makaseh PakciKDot3!
lawa kadnya..selawa orgnya...eH3!!sala3!! seancam orang..ha3
-musti mo puji sikit..nanti dapat adiah banyak-




Kad Raya dari Dauslife.. makaseh yok!
walau aku belum taw lubang idung ko macamana tapi appun! Selamat Raya dok!








kalo ada sepa2 terbaca, terlihat, teRnampak, yang teR2~ tu... sila.. sila...n sila ambek kad ni yah! pecuma ni... FREE! tedak dikenakan cas apa pun..pokoknya... bebas! bebas dari cukai..hee~ TAPI~~ ehem! law mo dikenakan cas jugak.. mo bwat amal d bulan pOsa ni...sementara masi dalam bulan ramadan ni...
sila silala~ klik2~ nuffnang tu~ tu~ hee~ hee~ traa laa laaa~







daku bz minggu ni, esok sama lusa ada bwat promosi lagi.. len lagi mo bawt kueh, letak manik d baju pun belum jugak...diluan lagi sipa kan baju raya org....hum~


Reaksi: 

Where U Go

Reaksi: 

Yang Aku IdamKan



aku rasa selera ku mo makan ni
cheese kek




sama ni
cheese kek




pastu ni...
ice crem



hee... mesti sedap kan3~
ndak sabar mo berbuka posa
berapa lama lagi ya?
sabar menungu~
tapi...
kata orang
penatian itu sungguh menyiksakan...
betul ka?
yah!
aku dapat merasakannya tika ini...
haiiiipppp!!
Ya Allah! aku bpusa...

Dosa ka kalo tika ni aku menbayangkan tengah makan2?~
-dalam keadaan masi bposa ni-


Reaksi: 

Jangan Pisahkan

hari ni sungkai.. Bakso

kemarin sungkai.... Bakso

kemarin dulu... Bakso


lihatlah betapa aku ndak dapat d pisahkan dengan bakso...

aku membayangkan~~


"Bang kalo sayang.. abang makan sup nya sak yah3!!'
"biar honey makan bihun sama ayam sama fishboll nya"
"saaaa~yaaaang~~ abang"

inilah yang d katakan sehati sejiwa sekata segenap jiwa raga sanggup berkorban apa saja~







cinta ada d sudut hati,carilah ia d situ~

Reaksi: 

Komuniti Ahli Setan


Setan pontianak







Setan kuntilanak






Ini Ahli Komuniti Yang Sebenar




Ini anak setan,anak orang bukan macam ni







jadilah manusia yag berguna bukan manusia serba-guna

Reaksi: 

Up-Date!

Up-Date

maksudnya....

Up-Atas
Date-Haribulan

Sekian Untuk Pelajaran Hari Ini..



Biar Cukup Belajar,Jangan Kurang Ajar~

Reaksi: 

Sesungguhnya Aku Berpuasa

Alangkah best nya....
waktu sekarang...
aku sedang order bakso..

"bakso 1"

oh... tidak.. 1 ndak cukup...

"bakso 2"

waaaa~~~

Reaksi: 

Hidup Ini Untuk Apa?

Reaksi: 

The Climb

I can almost see it
That dream I’m dreaming but
There’s a voice inside my head sayin,
You’ll never reach it,
Every step I’m taking,
Every move I make feels
Lost with no direction
My faith is shaking but I
Got to keep trying
Got to keep my head held high

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

The struggles I’m facing,
The chances I’m taking
Sometimes they knock me down but
No I’m not breaking
The pain I’m knowing
But these are the moments that
I’m going to remember most yeah
Just got to keep going
And I,
I got to be strong
Just keep pushing on,

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

There’s always going to be another mountain
I’m always going to want to make it move
Always going to be an uphill battle,
Sometimes you going to have to lose,
Ain’t about how fast I get there,
Ain’t about what’s waiting on the other side
It’s the climb

Keep on moving
Keep climbing
Keep the faith baby
It’s all about
It’s all about
The climb
Keep the faith
Keep your faith


Reaksi: 

Hai sumanya... apa kabar ari ni? sihat jugak.. Alhamdulillah...
hai..... suda mau masuk puasa ketiga suda bah kan? dalam bulan puasa nilah jugak kita pasti dapat tengok dan lihat bemacam2 dan ragam, ndak telepas jugak asalan.. heee.. apa ndaknya, orang suma sibuk bpuasa tapi ada jugak yang sibuk makan2 tanpa merasa segan silunya malunya diaorg .. bila di tanya kenapa ndak puasa? adalah jawapan yang ntah dapat diterima ataw ndak.. contohnya... "alaa...org tengah nek bendera merah apa " haa..ni kalau bagi kaum pempuan yang jawab...kalau lelaki? ndakan mau cipta alasan dan cakap "eh,saya pun nek bendera merah jugak,ndak bole posa". adakah jawapan tu releven? tepuk dada,tanya selera...'hai selera bebuka nanti mau makan apa'.. tapi menghairankanlah jugak, sepa yang pernah datang bulan sampai 2-3 minggu? adakah mereka dari golongan yang suda monupaus? huis!! haa.. ni jangan di bwat heran pulak... maklumlah kan ramai yang malas bpuasa ni, tapikan durang golongan yang sangat kesian..kenapa aku cakap macam tu? yahlah.. sudalah bulan ramadan datangnya setahuan sekali, salahkah bpuasa tu? susah sangatkah bpuasa tu? adakah org mati gara2 bpuasa? jadi pikir2kanlah apa yang terbaik untuk kita suma... sepatutnya dalam bulan yang penuh mubarak ni, banyakkanlah berbuat amal kan....
bah....









akan bersambung....

Reaksi: 

Salam Marhaban Ya Ramadan

Assalamualaikum....

salam ramadan semua...
bagi yang baru lepas sungkai[berbuka posa] tu, termasuk aku sekalilah.. alhamdulillah... syukur.. baru lepas sungkai tadi... jam 6.18pm.. opSS!! ni waktu berbuka bahagian lahad datu saja.. yang bukan dalam area ni..haaa jangan pulak pandai memandaikan diri ikut berbuka jugak...
lama benar jugak ya blog aku ni kesepian tanpa entri yang dipetik dari jari ke keybord.. selama ketiadaan ku megisi kekosongan blog ni,haiii bermacam2 hal yang berlaku di luar sana.. nak di ceritakan satu persatu,banyak! haa..panjang berjela2 entri aku ni barangkali jugak bukan karangan suda,tapi boleh jadi sebuah novel! haa.. ndakah naya diri anda sekelian bila membacanya? silap2 ada yang muntah darah macam kena santau!! huiish!! ndak maolah aku...
bah... lepas sungkai, pergi solat tarawih kan? haaii.. bila dalam surau ataw masjid..macam2 hal bunyi karenah yang aku dengar..biasanya yang suka buat semua ni,budak2 kecik lah... bila di ingat2 kembali masa zaman pramatang iaitu zaman kanak2riangria... siok kan.. adakah tengah solat sempat becakap2 dan bercerita.. lepastu bila suda sedar salah.. terus masing2 cakap... "hoiii..kalo sembahyang mana bole becakap" adakah?!



akan bersambung....

Reaksi: 

Rinduku Pada Mu Teman

rindunya... aku masa zaman kanak2
rebena....hak3

rindu ngan suasana dulu2..masa kami suma selalu besama..sekarang suma sibuk ngan keja,belajar,rumahtangga.. yap! kawan aku seorang ni suda kawin..suda ada baby boy 2..dia masi yang seorang ni,praktikal suda ni selangor,yang 1 ni.. keja promoter d tawau...waaahh rindunya ngan durang!! kalaw kamu jumpa ngan durang..sampaikan salam ku yah!! hee hee heeHi5 Emoticon














Reaksi: 

Aku Juga Heran Kenapa Aku Selalu Jatuh

Assalamualaikum....

hye sumanya..hee~~
aku ada cerita ni.. cerita pasal aku hee... yah!! knapa aku selalu jatuh..?? ermm..heran jugak
ari ahad ari tu.. lepas aku jenjalan ngan kawan2 aku pulang la ruma lah..hee yah lah abis tu maw pulang p ruma sepa lagi kan.. len la kalaw kamu kasi aku tumpang tinggal d ruma kamu..wahaha
lepas tuka baju,aku cepat2 lah p dapur bawak mee sup yang aku beli dari bandar.. sampai dapur aku letak mee sup tu d atas meja,pastu panggil adik2 aku yang ada main d belakang ruma..
pastu masing2 bawak mee sup p luar dapur,belakang ruma sana ada meja sama kerusi siok kalaw dapat duduk2 makan2 d situ..tinggal aku d masi dalam dapur,amik mangkuk,tuang sup dalam mangkuk.. milo panas aku ndak ketinggalan.. pastu aku lalu bahagian dapur dekat mesin basuh..
pokk...praakkk...traaakkk...treeeekkk....krekkkk...keeedddebuuuk... aahhh ndak taw apa lagi bunyi yang dapat d samakan masa aku jatuh terpeleset tu.... waaaahhh... sakitttnyaa buntut aku...sama siku yang jatuh menyembah lantai simen tu...hu3.. maw saja mengalir air matu ku ini...hu3.. Hi5 Emoticon terus..adik2 aku datang tengok..sebab durang dengar bunyi mangkuk sama gelas yang jatuh tadi.. Hi5 Emoticon sakitnya..bukan kepalang... ehh.. bikin malu sama aku sak...
haa.. tu nasib baik jatuh d ruma... yang paling mengerikan masa aku jatuh d CP Hi5 Emoticon tu lagi lah... hak3 ndak taw mana maw d simpan malu ku iniHi5 Emoticon aku jatuh d depan tangga ke 2,tingkat 2....erkk...sampai tebaring aku.. sebab mengelak dari belanggar ngan org..... tu plak gara2 carik mayonis sebab maw bwat makaroni.. aku masi ingat lagi tu..malam takhbir hari raya tahun 2006...... hak3 bayangkan lah seda berapa lama peristiwa tu..tapi sampai sekarang masi ku kenang.. eeehhh... betul2.... tu aku bwat kali ketiga d depan org ramai..tapi bukan d tempat yang sama lah.... ha3

okehlah...cukuplah tuk kali ni cerita aku...
sambung d lain masa lagi...


Reaksi: 




hye all!!

hee~~

bah pa kabar suma? harap kamu sehat2 sak yah..

bah aku maw bwat pengumuman ni..

aku bahwasanya... ehem2!! maw berenti keja suda d tempat keja aku sekarang ni.. jadi, mungkin aku pasni...jarang dapat meng'online'kan diri.. huk huk huk
aku maw fokos kepada seni jahitan yang aku sedang belajar sekarang ni... sebab aku punya impian... aku pasti korang juga punya impian kan? dan ingin mengejar impian tu..begitu jugaklah ngan aku ni... hee~~ [ skemanya pari2 ni] wahaha

bah.. ada masa nanti aku akan update2 jugaklah blog ni...
bila rasa rindu ndan korang... aku pasti datang!!

datang ke blog kamulah!! palah!! haha

bah chaw~~

Reaksi: 

Tak Usah

Tak Usah Sebut Pasal Cinta,

Jika Kau Tidak sebenar-benarnya Mengambil Kisah.

Tak Usah Bercakap Tentang Perasaan,

Jika Ia Tidak Berada Di Hati Kau.

Tak Usah Menunjukkan Ke Dada,

Jika Hanya Berhasrat Melukakan Hati Pasangan kau.

Tak Usah Sebut Cinta Abadi,

Jika Ada Di Hati Kau Ada Untuk Berpisah.

Tak Usahlah Memandang Matanya,

Jika Kau Berbohong Kepadanya.

Tak Usahlah Sebut Hello,

Jika Kelak Kau Mengucapkan Selamat Tinggal.

Tak Usahlah Katakan Dia Satu-satunya,

Jika Ada Orang Lain Di Sisi.

Tak Usahlah Kunci Hatinya,

Jika kau Tiada Anak Kunci Untuk Membukanya Kelak.








diterbitkan kembali

Reaksi: 

Jika Ianya Sebuah Cinta



Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Mendengar... Namun Sentiasa Bergetar

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Buta... Namun Sentiasa Melihat Dan Merasa

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Menyiksa... Namun Ia Sentiasa Menguji

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Memaksa... Namun Ia Sentiasa Berusaha

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Cantik... Namun Sentiasa Menarik

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Datang Dengan Kata-kata... Namun Sentiasa Menghampiri Dengan Hati

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Terucap Dengan Kata... Namun Sentiasa Hadir Dengan Sinar Mata

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Hanya berjanji... Namun Sentiasa Cuba Memenangi

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Mungkin Tidak Suci... Namun Harmoni

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Hadir Dengan Permintaan... Namun Hadir Kerana Ketentuan

Jika Ia Sebuah Cinta,

Ia Tidak Hadir Dengan Kekayaan Dan Kebendaan... Namun Hadir Kerana

pengorbanan Dan Kesetiaan.











di terbitkan kembali..

Reaksi: 

Aku Penat Sama Malas Jangan Cari Aku

Reaksi: 

Mari Aku Kasi Bersih2 Mata Mu Yang Sudah Lama Kotor Itu



















ah..macam.. siok ka? hee~~

okeh..sekian untuk kali ini...

Reaksi: 

Inilah Hakikatnya




Pekara yang paling sukar adalah menerima sesuatu hakikat. Tetapi adalah lebih baik dan penting kiranya berusaha menerima sesuatu itu berasaskan kenyataan. Mulianya seseorang kerana niatnya yang luhur untuk melihat insan lain dalam suasana kegembiraan dan bahagia. Sedangkan kekhianatan membawa kepada penghinaan. Sebaik-baik impian adalah punya matlamat yang tulus dan ikhlas. Melepaskan seseorang itu untuk mencari dan memilih kehidupan yang disukai, dan apa saja yang suda tersemat dalam lubuk hati..adalah jauh lebih bererti daridapa terus mengunci ia dalam perasaan yang kelam dan tidak berpenghuni. Kebahagiaan terbit dari hati yang jernih, bukan dalam perasaan yang penuh dendam dan dengki. Fahamilah..ketentuaan itu pasti, takdir adalah untuk dihayati dan bukan untuk dihindari. Andai jodoh sudah terbukti, sejauh langit ketujuh pun berlari... pasti akan berhenti di sini untuk bersatu kembali..

Reaksi: 

Kalaw Sayang Kasilah..Kalaw Ndak,Ndak Apa Aku Lagi Suka

hahaha

bah.. sepa pena tag sama pena kasi award sama aku.......
sila kasi link2nya........ kih3

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku

aku





















malas mao cari..................
heee


Reaksi: 

Doaku





Kuhayati Calit-Calit Di Wajahku
Kurenungi Garis Calar Di Urat Tubuhku
Aku Gementar
Melihat Darah Yang Menoda Hatiku
Lalu Terkunci
Bersama Kosongnya Minda Ini
Ya Allah ...!
Rupanya Akulah Gadis-Mu Yang Masih Kalah
Meratap Lagi Tarikh Demi Tarikh
Yang Kian Menutupi Tirai Tenangku
Ya Allah ...!
Izinkanlah
Aku Kembali Ke Riba Redha-Mu
Untuk Saban Hari
Kuangkat Doa Ini Mewarnai Hati Yang Sepi
Agar Debu Bukan Gelasnya
Doa Ini ... Kukalungkan
Dalam Jiwa Yang Bergementar
Agar Suatu Hari, Setelah Kau Izinkan
Calit Di Tubuhku Akan Terurai
Dan Calar Di Wajahku Menghilang

Reaksi: 

Mari Sini Kalaw Mao Taw Banyak Cerita

Sebelum tu aku mao kesitaw ni cerita 3 dalam 1... hee macam cerita aku sebelum ni...
okeh cerita di mulakan pada malam jumaat...

ini cerita petama...

okeh bah begini citernya...

aku lepak2 dlm bilik.. baring2, berguling2.. tiarap-meniarap..
baca komik utopia sambil dengar2 lagu..hee tuka2 cd lagu--masa tu siok betul.. aku dengar lagu..lagu hatin' on da club-yaeeh!! pastu adik aku masuk trus meompat atas katil... aku plak sambut dia mesra-smemesranya sambil berteriak.. haikyah!! pokk! hantak kepalanya ngan bantal lov2ku...aku ketawa....hak..hak..hak...terus dia cakap..
"kakak anne bah...ehhh"!! ha3 dia pun ketawa..hee....nama dia che'as.. kami sungguh mesra bah kan3!!!
pastu dia pun ikut2lah gayaku..sambil dgr lagu.. baring2, berguling2.. tiarap-meniarap.. pastu dia mem dgn mr.toy2ku..gelang-gulung.. 1 alat permenan yg diletak dekat pinggang..
pastu gelek2..siok betul dia mem.. ketawa2.. aku senyum sak... pastu plak.. tiba2 ujan..yah yah..ujan.. uiiik makin lebat plak ujan.. aku kasi slow vol speaker bab mak ketok pintu bilik suda... aku taw mak mao suh apa.... pastu, adik berenti men ngan mr.toy2. dia bantu aku plak kasi hambur2,belik2 komik2 ku.... tiba2!! dia tanya.... "kakak anne!" "emmm..." "kawan2ku cakap,kalo ada pelangi..ada 'pari2' turun.." erkkk aku tediam masa tu..hanya mampu tsenyum sak... tapi dalam atie aku.... "kakakmu ni pari2 kalo ko mao taw,che'as" hak3....ketaw dalam atie sak aku.....

bah!! abis

cerita kedua plak...

kemari aku sama ana sama misis sama bush..p bwat promosi dekat jalan sandakan..
okeh!! abis cerita...........

cerita ketiga plak...

hee....
lokasi dalam kedai.. aku sibuk ngan megira bil2... -see...betapa aku rajin- ngek!!
2 urang kawan plak..dalam opis service hp.. telampau free kan durang teda keja.. pa lagi bwat keja men cabut2 bulu... bulu ketiak.... hak3 mimang bagus betul bah durang ni...
"ne! kalaw ada si loo kesitaw ha!"-misis "emm..yah3!!"... okeh!! keja siap!! teda apa mao bikin...aku tiba2 dapat akal bijak plak... "kakjak3!!! ana3!! si loo...si loo...datang!!!" besungguh2 aku belakun macam mao masuk 'pilih kasih' sama 'anak wayang' punya keja...hi3...
dalam bilik opis tu...aku dengar durang macam kelam kabut.... misis kuar...ana pun kuar..."mana?" "mana apa?" hee..pura2 lagi.... yeahh...lakunan macam bekesan ngan muka yang selamba.. "ko si loo2?"-misis "yah...mana si loo..ne?"-ana "aikk...kenapa kamu ni...sak bila plak aku cakap si loo2.." aku nampak si ana sama misis...ngan muka durang macam sembelit sak.... "hak3 kah3 hak3" aku ketawa..... gila!! men kejar2 dalam kedai... hak3 tu lah men cabut2 bulu lagi.... aku tegok geramnya durang ngan aku.....

heeee.....

semuga tehibur.............

tahdaaa.... jumpa d lain hari....

chaw!!

rojer n out!!

Reaksi: 

Salam Apa Kabar?

yohaa~~!!

salam hari jumaat




peace!!
heee
aku pena cakap bah kan
eh3
salah
aku pena post n3 yg aku
pakai baju sama kasut
kuning2 bah kan
tapi ni bukan mambang kuning plak
hak3
tapi n3 tu dalam blog lama aku
yang suda tekubur
ngek!!
erkk
tapi baru kali ni aku
uplod gambar
hee
kalo rasa macam mao tesembur
sepa yang minum ataw tengah makan
tu

sembur cepat2
nanti kamu tecekik plak
aku ndak mao tanggung
kalo rasa macam ada sintom2
megidam tu
tu ko nya pasal
hak3

sebelum aku angkat kaki
aku mao tinggalkan tapat kasut
hee


Reaksi: 

Mulanya Satu Cinta




haye suma....

hee....

erkk....aku betrip tayang muka ni...hi3
ada sepa2 merinduiku masa ketiadaan ku ni?
yeee...menaya lagi...
kamu2 suma okeh ka? sehat ka? baik ka? suda makan?

haaa?belum makan?! hak3 cantik!!! yuk cepat carik kasut...bawak aku jalan..
kita makan2 lah....

hee... lama ndak update2 blog ni...aku rasa macam lupa suda macam mana mao berkarya...
kerkarya?kih3 mintak puji bah kan..

emm semalam kaco ruma... adik pengsan, adik aku yang ke-3, BB namanya...
suda d kestaw sama mama, diam2 lah sebab daru sembuh sikit deman... naah ndak mendengarkan... sibuk jugak mencari skap tudungnya sebab mao sekolah ari ni... sibuk mencari2 masuk bilik aku sama mak..ndak jumpa... nasib baik yang sebelum dia pengsan tu, mak sempat tengok dia jalan macam urg mabuk minum tubak..sebab masa tu mak menonton d ruang tamu, ngam dekat ngan biliknya..mak ikut dia masuk dalam biliknya...terus rebah!! aku masa tu siok2 baca novel tekejut mak manjerit adik pengsan... aku terus lah lari dalam biliknya..bilik kami besebelah sak..

masa tu haru ruma..aku tengok muka mak,pucat bah... huiii..adik ku ni mimang..dapat sak sakit begini lah...cepat itulah..inilah... kesian jugak,bab adik ku badan lemah.. senang sak kenak sakit2.. suda bah tu d bawak p klinik kemarin dulu.. emmm sekarang d ruma lah dia... baru ada exam kununnya..kan dia mao pmr..tapi semalan mak suda telepon cikgunya..kestaw dia sakit..

okehh...aku plak sibuk ngan novel masa ni....


novel ni best <-- adalah blog si penulis.... heee siok baca novel ni... okeh mao sambung baca ni... aku rasa macam ada kekok sikit plak masa update blog ni...hi3 mintak puji lagi bah


erkkk jangan mintak pujik plak yah...tajuk tu aku saja sak mao kasi pomot2 sama kamu....hu3

erkkmaaf yah bwat teman2 ku suma..nanti aku akan mengomen ngan omelan d ruma kalian...dahdaaaa...

chaw! rojer n out!!

Reaksi: 

Mambang Kuning




ohh mambang ayam.....

kutecari2 dikaw ayam...

mambang kemari lah dikaw ayam...

oh mambang ayam...

Reaksi: 

Sepa Ada Mambang?

video



Hai mambang kucing
mambang hamster
mambang ayam
aku mao makan
ayam...


aku mao mambang ayam sak

Reaksi: 

Adakah Si Pari2 Gembira Atau Bsedih.........<------------- ENTAHLAH

bismillahirohmanirahim~~~

assalamualaikum~~~


hee~~

firstly... aku ndak taw maw story apa....
errkk. tadi aku baru sak dapat calling dari beliau.. besok petang... confrim aku akan jalan p sana.. yang p hanya aku, mak n uncle... heee~~ i must mizs u'olls....
nasib baik dapat cuti dari bush... hee~` ndak sankah d kasi gak cutu 1 bulan... op3!!! 1 bu7lan.. yah3!! so maybe 1 bulan jugak laa aku ndak akan post entri, ndak meng'update'2 blog SI PARI2 KECIL ni... yaaaiyaahhh sayu atie aku... huk3
time taip ni pun macam ndak maw tapi sak... adeeh3!! <---- macam bukan si pari a.ka.a annelara plak yang menaip kali ni kan3!!
ha3!! watever!!~~

okehh!! aku akan p bcuti2 d philipina dalam masa sebulan begitu.... so sepa3 yang merindui segala gelak tawa ku yang pena menghiasi meseg box kamu tu..hahaha besabar la yah... kalik aku akan beli jugak simcard d sana tu... ha3 gilak sot palaui tul.. pasti mahal yok cas nya....
so, pada akakyann, budak ben, adik najwa, budak tua!! hahaha
sila tl0ong tgok2 kan blog ini yah... n pada para team the pein.. silalah melayan the leader men tapuk2 haha kecian dia nanti teda kawa mo betapuk2 yang dia taw men cucuk sak..natah apa barang...haha n pada pengikut blog ni... smuga kalian sehat2 sak yah... heeeee.. peace!! (^-^),V

doakan aku slamat sampai n slamat pulanh kembali....insya'allah
jangan sak aku ndak tpulang2 kena kidnap ngan urang2 lahabau d sana tu ha3... ada la urag d sini menangis nanti...aloolooooloooo~~~ miahahaha
hussssss!!! palis *sambil ketuk2 meja ni* ndak maw aku lah aku tinggal sana.... ndak best.. best lagi d sabah ni... aman makmur... ceeehhh

semalam aku dah siapkan barang2 aku... * erkk sebenarnya bukan aku yabg susun baju2 aku tu..mak aku yang susun..ntah! teda mod plak*
hahaha urg dapat pbecuti2 happy la kan..ntah aku plak macam kematian laki sak.. ishk3 adeeh kematian laki... kunfahyakunn~~

bah3!! bsemagat sikit dengar lagu stay ni!! layan~~~

bah.. sampai sini la sak.. hee ndak taw mo taip apa lagi.. nanti dekat sana aku cucb2 usha cari cc yok.. tapi aku bukak y.m sak.. heeee~~~ jadik sepa2 taw y.m si pari2 kecil... yuukk layan....

bah..mari layan lagu stay~~~ yoooohaaa...

Reaksi: 

Lalalala~~~

if iwere a boy
even just for a day
i'd roll out of bed in the morning
and throw on what i wanted and go

drink beer with the guys
and chase after girls
i'd kick it with who i wanted and i'd never get confronted for it
cause they stick up for me

if i were a boy
i think i could understand
how it feels to love a girl
i swear i'd be a better man i'd listen to her cause
i know how it hurts when you lose the one you wanted
cause he's taking you for granted
and everything you had got destroyed

if i were a boy
i would turn of my phone
tell everyone it's broken
so they'd think that i was sleeping alone

i'd put myself first
and make the rules as i go
cause i know that she'll be faithful
[ If I Were A Boy lyric found on www.lirik.tv ]
waiting for me to come home, to come home

if i were a boy
i think i could understand
how it feels to love a girl
i swear i'd be a better man
i'd listen to her
cause i know how it hurts
when you lose the one you wanted
cause he's taking you for granted
and everything you had got destroyed

it's a little too late for you to come back
say it's just a mistake,
think i'd forgive you like that
if you thought i would wait for you
you thought wrong

but you're just a boy
you don't understand
and you don't understand, ohhh
how it feels to love a girl
someday you wish you were a better man
you don't listen to her
you don't care how it's hurts
until you lose the one you wanted
cause you're taking her for granted
and everything you had got destroyed

but you're just a boy

Reaksi: 

Mari Makan Sama


----->Kalaw Ndak Taw Malu Laa lalala



Reaksi: 

Lets Sing The Song

Kian:]Goodbye to you my trusted friend
We've known each other since we were nine or ten
Together we've climbed hills and trees
Learned of love and ABC's
Skinned our hearts and skinned our knees
[Bryan:]Goodbye my friend it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that spring is in the air
Pretty girls are everywhere
Think of me and I'll be there
[All:]We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons out of time
[Shane:]Goodbye Papa please pray for me
I was the black sheep of the family
You tried to teach me right from wrong
Too much wine and too much song
Wonder how I got along
[Mark:]Goodbye papa it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
Little children everywhere
When you see them I'll be there
[All:]We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the wine and the song like the seasons have all gone
We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the wine and the song like the seasons have all gone
[Nicky:]Goodbye Michelle my little one
You gave me love and helped me find the sun
And every time that I was down You would always come around
And get my feet back on the ground
[Shane:]Goodbye Michelle it's hard to die
When all the birds are singing in the sky
Now that the spring is in the air
With the flowers everywhere
I wish that we could both be there
[All:]We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons out of time
We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the wine and the song like the seasons have all gone
We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the hills that we climbed were just seasons out of time
We had joy we had fun we had seasons in the sun
But the wine and the song like the seasons have all gone
heeee..aku da edit balik..okehh!! mari kita nyanyi sama2~~~~

Reaksi: 

Cerita 3 Dalam Satu Macam Nescafe 3 In 1

m=modes


aku ada satu cerita tentang m ni.. cerita dari someone…ha3 memang kyakangug betul… ceritanya macam ni.. dia slalu dengar kakak2 dia bilang m.. m… dan m….
maw beli m… ndak da m…suda… m suda abis… abis la…
ole sebab perasaannya yang ingin taw sak… dia pun p kedai barang la.. petama tu cari apa m…. ndak da jumpa…
dia Tanya seorang sales girl…


dia : cewek ada jual m ka?
Sales girl : emmm apa m… sepa maw pakai?
Dia : errrr… abangku..
Sales girl : tu…. ( menunjukkan kearah rak yang tesusun m….)
Dia bilang time tu..sales girl tu pun tengok semacam dua macam ngan dia…
Bila dia tengok benda yang d tunjukkan tu.. dia terus jalan tanpa melihat sales girl tu lagi.. maluuuu… ha3


m=modes=tuala wanita
kyakangug=bodoh2


semalam kedapatan


hee~~ bukan aku takut maw makan benda tu..tapi waaaa malasnya
aku ndak suka… jadi aku simpan la benda tu dalam laci serbaguna (segala barang bole ddapati d dalam) semalam siok2 aku baring layan lagu..n…lagu..
krookkk
mak masuk dalam bilik.. bawak cerita2 bketawa2..ha3 hu3…
lepas tu mak Tanya…


mak : neeh abis suda ubat mu? (sambil tangan merayap, mencari segala barang bawah katil) *heeee~~ bawah katil aku banyak barang yang beloh didapati juga.. contohnya, novel,buku,pen,pensil,pemadam,cd,kertas lukisan)
sipari2 : erkkk…tinggal sekit~~~ (sambil senyum menampakan gg putih cute)
mak : yang ini apa? ( adeeehh mak bejaya menemukan 6 benda dalam laci yang d bungkus dalam plastic itam) apa ni.. kenapa bah kaw ni… berapa biji sak bah ni..ndak la pandai kasi abis…
sipari2 : ????
mak : sini kaw…( p dapur ikut mak…) makan dulu, lepas tu kasi abis tu sume ubat tu..
sipari2 : adeeehh… (sambil mengaru2 belakang leher) *arrggh… malasnya*
lepas aku abis makan aku tepaksa juga makan ubat tu… maw ndak maw tepaksa… jangan banyak cakap, mak tengok sak aku makan sampai abis…maw pastikan betul2 aku makan ubat tu ataw ndak….waaaaa….



bila busan


huh… bila aku busan.. dan ana (kawan sekeja) juga ikut busan sama
kami slalu bwat plan… plan petama tido begilir2, plan kedua diam layan perasaan, plan ketiga main tapuk2
ha3… apa lagi..layan plan ketiga laa.. dan ari ni plan ketiga d lancarkan…..
bila ada customer sak d tengok dari jauh ada gaya macam maw masuk kedai.. aku dan ana betapuk la d bawah kuanter..ha3 jadi ndak kena tengok laa…
lepas dengar sak pintu kena tarik tepi…


caaaaakkkk!!! Ha3

toiinggg!!!

Kantoi… rupanya silap orang bush yang kena cak..apa lagi…kena cak3!! La telinga kami…ha3 plan ketiga ndak jadi d lancarkan seperti yang selalunya…

Reaksi: 

Si Pari2 Suda Kembali

Ehem!!

Assalamualaikum~~
Hee
Lama juga aku ndak da bwat entri baru bah kan.. hee~~
Ada sapa merinduiku?~
Sila angkat kaki n tangan~ okeh3!! Bah3..ha3
Makaseh yah sume, coz take care of me~~ yee~~


Bah aku ada cerita ni, samalam.. macam begini ceritanya

Lokasi: dalam bilik si pari2 kecil
Watak: sipari2,adik(lelaki),mak

Sipari2 siok bercerita ngan mak macam mana maw pinang anak teruna org…~
Adik siok sibuk megaco2 mak..
Mak: adoii min(adik lelaki).jangan gatal bah tu.. *adik aku cuba mencacut bulu kaki*
Adik: ha3 ndak bah mak..tegok bah kaki ku *menunjukan bulu kakinya*
Sipari2: astagah!! Kenapa bah ko ni.. sot2 cabut bulu kaki mu tu..ndak sakit ka?!
Mak: telampau pandai bah ni budak..* kuar dari lokasi*
Adik: ha3 ndak bah mak,macam best
Sipari3: macam best..sot mu laa… ha3 kilik bah ko ni.. kenapa ko p cabut2 lagi tu..sudah la kunun ndak sakit ka..
Adik: Ndak bah.. cuba ko cabut bah kaknee * kulihat bulu2 kakinya..ada yang panjang, pendek, sepotong, baru maw tumbuh,ada rupa macam kena potong rumput*
Sipari2: ha3 sot~*menampar kepalanya
Adik: ha3
Sipari2: bagus lagi ko p cabut rumput depan ruma tu nah…ada juga gaji mu bapak bagi nanti abis bulan..
Adik : *masi siok mencabut bulu2 kaki*
Sipari2 : min!! aku cuba kunun*maw merasa mencabut bulu kaki*
Adik: nah *menunjukkan kakinya*
Sipari2 : wakaka gilak… kenapa bulu kaki mu lembut..ha3
Adik : he3 kalaw aku mandi beshampoo,kaki ku pun ku kasi shampoo.. ha3

hi3 sot2...nasib ndak palui... ha3

Reaksi: 

Si Pari2 Kecil Kurang Sehat

ohh.. ndakk!!

aku nda suka laa bila si gastrik datang menyerang aku
semalam sakitnya perut aku,macam kena senggugut sak, pada hal ari senggugut suda suda belalu
semalam mak suh aku makan ubat si gastrik...waaa aku nda suka!! nda suka!!!

pahit la ubat bewarna putih cair tu.. bila gastrik aku datang aku akan mula merasa sakit d ulu hati,jalan tecuhgap2 nda sampai 1 minit..sudaa macam kena ampus sak..uikkk..palis3..

aku kena gastrik bukan nda makan...aku makan, tapi agaknya aku lewat makan...seekiitt masa sak.. bila makan.. huuuii!! kuantiti makanan aku ambil macam urg2 gemuk..op!!

bila da gastrik aku datang menyerang,nda seghari 2..tapi beminggu, kalaw cepat ilang pun paling awal 1 minggu..paling lambat sebulan..neeeh kaw!!! sandi bah!!

aku stat kena gastrik masa aku high skul, errkk nda silap from 2.. uiiih...gilak mendadak aku time tu... kesian aku tengok mak aku jaga aku siang malam.. bila aku makan di jaga,takut kalaw2 aku nama sak sak makan...tapi nasi nda sampai perut.. napa?! aku buang balik la...ha3

dan epik dari aku dapat si gastrik ni.. aku nda bole ketawa telebih banyak.. maksudnya aku nda bole ketawa gilak..sebab bila aku da ketawa banyak.. aku akan rasa maw muntah2...ekkss.. bikin malu sama aku sak.. nanti urg tengok pun pandai miring otaknya...neeeh

pastu....aku nda bole becakap banyak dan banyak bejalan.... sebab aku akan merasa simtop2 ampus..iaitu asma... neeeh bah merasa juga aku macam mana urg2 kena penyakit asma ni..

bila aku gastrik...mak aku akan pastikan aku minum susu..huk3 tadi pagi awal suda mak aku bwatkan susu..adeeeh
pastu d sediakan lagi aku bekal..wawaw...mak aku sayang ko very much!!

Reaksi: