Semua Masih Demam Raya

sekarang suda raya k-6, agak2nya masi ada lagi yang beraya sakan bah kan.. hee~
teringat pulak aku masa raya tahun 2003.. masa tu aku masi from 3.. maw kata lucu..rasanya lucu jugak.. maw kata memalukan... memang memalukan! aduh! okeh! begini ceritanya....

masa tu malam raya pertama, di rumah ada 1 family dan jugak kak sepupu aku.. rasanya time tu suda limpas waktu isyak.. suma orang ruma duduk menonton.. tup tap tup tap tu...

'assalamualaikum..'
aku pun keluar ke beranda rumah..
'waalaikummussalam.... ya kenapa?'
aku tengok anak2 bujang kampung.. tesengih2 tengok aku, ada jugak yang buat muka terkejut..
masa tu aku memang heran jugak kenapa ada orang datang beramai2 ke rumah ni, siap pakai baju selangor dan songkok segala...
mereka ku tinggalkan di luar tanpa menjemput masuk ke rumah pun...

melangkah saja kaki aku masuk rumah... aku terlihat baju yang kak sepupu aku pakai dan jugak beliau yang masa tu suda menuju kehadapan ku.. beliau sempat tanya lagi...
'siapa nee, kenapa ndak masuk?'

masa tu aku pun.... erkkk~~ baru tersedar sesuatu.. apa aku maw cakap ni.. arghhhhhh~~ malunnya....~
aku terus lari kedapur, beliau yang jemput tetamu2 tu naik rumah... masa tu semua orang rumah ketawakan aku.... adoi~~

haha! padan muka sepa suruh pelupa betul...


rupa2nya hari raya.... patutlah.....!

Reaksi: 

Ada Sepa2 Maw Bawa Saya Pergi Beraya?

aku suda bsiap belawa2 ni.. weiik3~
So, sepa maw beraya ngan aku?
angkat kakitangan!
haha!








ari suda tengah ari,
so perut pun lapar~
mo p ruma sepa yah yang dekat2 ngan tempat keja ni....

Reaksi: 

Hari Raya+Save Budjet=Bestnya!

Assalamualaikum.... suma...
hai...~ Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin! jika aku ada pena tekasar bahasa,tesasul ayat n terumpat ngan sengaja, mengejek2 n mengolok2, meghirdik2... maafkan aku yah~
hi3 raya dulu baru mo ucap hik3... peace!

Suma orang masi sibukberaya kalik yah... waa~ dapat duit raya tu bagi2lah... mana siok pakai sendiri2 ndak best..toing3~

aku pulak baru stat keja ari ni... ikut hati ku ni seminggu lagi baru aku mo keja.. biar aku ambek cuti panjang2 aku balas dendam d ruma.. pembalasan sipitung! em! aku mo tido puas2nya... tapi apa bole buat c bush call suda semalan,kununya besok keja...haiyah~ ingatkan durang c bush n kakjak tu mo bcuti2 lagi 2-3 ari d borneo paradise... tapi! hampas! apa bole buat ndak keja kena cut3 pulak gaji... uish~ sayang gaji 3 ari... mana aku maw~ sudahlah raya ni banyakpakai duit.. tengok , kalik ndak sampailah duit poket sampai bulan depan ni... ha~! sebab tulah dalam otak suda rancang strategik... kih3..... besok2 kalo lapar.. p sak beraya d ruma orang... kenal ndak kenal belakang kira..yang penting..janji perut terisi.. so,limpa jantung ginjal dapat bfungsi.... wakahkahkah! ah macam? idea best kan3~... haha!
masa raya petama n kedua... Ya Allah! ramainya orang datang beraya.. dari yang melayunya,sampai ke cina n tamil nya...... meriah raya tahun ni.... eh3~~ ampir telupa... hee~ so, sepa2 yang mo beraya ke ruma tu... mari lah..jemput keruma.... masi tbuka lagi... senang sak kalo mo cari ruma aku... lahad datu,jalan tawau,kampung silam lamak,dekat sekolah rendah kebangsaan kampung silam... limpas sikit dari sekolah,sejauh 500meter.. d simpang sebelah kiri dari lahad datu.. ada signbrd color blue n yellow.. masuk sak simpang tu.. ada ruma bwarna maroon purle separuh kayu, separu batu...haaaa~~~!! tulah ruma aku! ruma ku syurgaku...hi3 tapi sebelum kamu suma maw p sana.... kasitaw dulu... so, senang lah mo masakkan untuk korang.... lalalala








Reaksi: