Semua Masih Demam Raya

sekarang suda raya k-6, agak2nya masi ada lagi yang beraya sakan bah kan.. hee~
teringat pulak aku masa raya tahun 2003.. masa tu aku masi from 3.. maw kata lucu..rasanya lucu jugak.. maw kata memalukan... memang memalukan! aduh! okeh! begini ceritanya....

masa tu malam raya pertama, di rumah ada 1 family dan jugak kak sepupu aku.. rasanya time tu suda limpas waktu isyak.. suma orang ruma duduk menonton.. tup tap tup tap tu...

'assalamualaikum..'
aku pun keluar ke beranda rumah..
'waalaikummussalam.... ya kenapa?'
aku tengok anak2 bujang kampung.. tesengih2 tengok aku, ada jugak yang buat muka terkejut..
masa tu aku memang heran jugak kenapa ada orang datang beramai2 ke rumah ni, siap pakai baju selangor dan songkok segala...
mereka ku tinggalkan di luar tanpa menjemput masuk ke rumah pun...

melangkah saja kaki aku masuk rumah... aku terlihat baju yang kak sepupu aku pakai dan jugak beliau yang masa tu suda menuju kehadapan ku.. beliau sempat tanya lagi...
'siapa nee, kenapa ndak masuk?'

masa tu aku pun.... erkkk~~ baru tersedar sesuatu.. apa aku maw cakap ni.. arghhhhhh~~ malunnya....~
aku terus lari kedapur, beliau yang jemput tetamu2 tu naik rumah... masa tu semua orang rumah ketawakan aku.... adoi~~

haha! padan muka sepa suruh pelupa betul...


rupa2nya hari raya.... patutlah.....!

Reaksi: 

8 Response to "Semua Masih Demam Raya"

  1. dotblogspotdotkom says:
    September 25, 2009 at 4:33 PM

    itu tanda nye kamu suda htua...huhuhuhu

    apa la kamu nih pelupa ..hari raya loooo....

    salam aidilfitri utk kamu...

  2. Ivy Metaga says:
    September 26, 2009 at 11:09 AM

    hahaha..mst chomel si pari2 berlari ke dapur tu...

  3. Si Pari2 Kecil says:
    September 26, 2009 at 1:27 PM

    PakcikDot3 :- uitS.. pakcik! apa sebut tua2 ni.. alergic...haha!

    haa~ selamat raya jugak.. aku maafkan ko pakcik

    CikDrawing :- erkk~ apanya lagi comel ivy.. kalo malu suda melebihi dari comel..haha!

  4. Aben says:
    September 26, 2009 at 4:16 PM

    hahaha
    kalo ade d antara si bujang tu kite..mmg suda ketawa guling2...kakaka

    pastu mintak maap..selamat hari raya maaf zahir batin

  5. ~PakKaramu~ says:
    September 27, 2009 at 7:40 PM

    Salam zarah dari Pak Karamu

  6. Uruchimaru @ kf says:
    September 27, 2009 at 10:21 PM

    emm mls mo mkn kismis nie..!!!

  7. deeja says:
    September 28, 2009 at 7:37 AM

    salam..pkenalan...cik pari2...deeja datang nak raye....

  8. Si Pari2 Kecil says:
    September 30, 2009 at 5:46 PM

    BusakSot :- suh3~ budak ni bukan taman permainan.. bikin mali sak.. :p

    PakKaramu :- yah3~ selamat datang pakkaru~ selamat menjamu matamu~

    PakCikBtrip :- owh~ apa itu kismis pakcik? hu3~

    deeja :- oke bah deeja kalo ko... salam damai salam perkenalan.. hihi